sarakowalski

tranås, sol och ensamtid

Kategori: Mitt liv

 
Idag var jag ledig från skolan, sökningsdags igen. Gick till skolan, sjöng upp och drack massa te med honung för att min röst var riktigt utsliten. Tåg tåget till Tranås och hängde på en bänk i solen ett tag för att jag var en halvtimme för tidig. Satt först och snackade med några sköna elever, och sedan fick jag repa med kompet innan själva sökningen vilket var så himla skönt. 
 
Hade spelprovet, sjöng två låtar och en avista. Gick helt ok liksom, men har inga förhoppningar. Känner mig fortfarande extremt grön på det där. Ingen skön känsla när man ska söka, men så är det helt enkelt. 
Hade ett relativt enkelt teoriprov innan jag begav mig av mot stationen igen. Köpte en kaffe på Pressbyrån (om det ens kan räknas som kaffe) och satte mig på en bänk i solen och läste 1984. Ganska soft.
 
Tåg tåget tillbaka, kollade på Twin Peaks och svettades. gött. 
 
När jag kom hem satte jag mig i Klingsbergsparken och försökte plugga lite. Gick inte så bra, tittade mest på folk osv. Gick hem och tog mig ut och sprang istället. 
Skön dag liksom. Har fått vara mycket ensam, vilket jag faktiskt tycker är riktigt nice ibland. 
 
 
 
 
 
 
 
 
cool med brillor osv. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: