sarakowalski

En liten förändring

Kategori: Mitt liv

 
Jag har gjort en liten förändring i mitt liv, jag har nämligen gått och blivit vegan. Jag vill inte vara märkvärdig, som vissa tror. Jag vill inte försöka stå ut. Jag vill bara göra så mycket jag kan för att själv må bra, samtidigt som naturen mår bra. Anledningar, det får jag prata mycket om. Och jag förstår att en undrar, det är självklart liksom.
 
Jag märkte av hur lite animaliska produkter jag äter, hade inte ätit något sådant på länge och åt ett stekt ägg. Jag mådde då väldigt illa, och det var verkligen inte gott någonstans. Sedan åt jag en macka med ost på och hela min kropp bara sa nej. Jag ville verkligen inte ha det. Det kändes ofräscht, det kändes inte rätt liksom. Sedan blir jag rätt rädd för hela den industrin, den skrämmer mig och jag vill inte stötta den alls. Jag vill kunna påverka, jag vill kunna hjälpa till och det kan jag genom det här valet jag har gjort.
Det var bara en månad sedan ungefär, men då bestämde jag mig för att bli helvegan och det har jag varit sedan dess. Kan inte kalla mig det riktigt än kanske, men snart när det har gått lite mer tid så.
 
Jag har gjort ett medvetet val. Jag styrs inte av någon annan, jag rättar mig inte efter någon annan. Jag gör bara det som känns rätt för mig just nu. Jag har fått så himla mycket reaktioner på det här, de flesta undrar vad jag äter.
Jag äter mat, god och fräsch mat för en gångs skull. Jag äter mycket grönsaker. Kaninmat som en vän så osoft poängterade.
 
Jag äter alltså inga animaliska produkter, överhuvudtaget. Och det går så himla bra, jag mår så himla bra.
Jag känner mig lättare, har mer matlust, mår aldrig illa längre när jag äter något, för jag håller mig ifrån sådant som jag annars skulle mått lite halvdant av. Det känns rätt på alla sätt.
 
Jag tror att det handlar om att ha rätt inställning till det hela. Jag ska försöka inspirera, försöka att svara trevligt när folk höjer på ögonbrynen åt mitt val och frågar vad jag håller på med, försöka att komma ihåg varför jag gör det.
 
Jag är vegan nu, och det är så himla nice!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: