sarakowalski

Turnéjävel

Kategori: Mitt liv

 
Den här veckan har vi varit ute på turné, min ensemble och jag. Det har varit så himla roligt verkligen. Vi kallade oss Björnbröder, inspirerat av Björn som spelar saxofon i ensemblen då. Annars är det Jonas på elbas, Erik på kontrabas, Albin på gitarr, jag på sång och Erik på trummor (som blev inhyrd, han gick på sommen förra året).
 
Vi fick området Östergötland/Småland/Värmland först men sedan fick vi bara ha området i närheten av Tranås för att våran lärare Jocke skulle spela trummor. Sedan fick han barn (så himla opassande höh) och då tog Erik hans roll. Vi fick alltså sova hemma, vilket både var lite tråkigt och lite gött. Vi spelade runt Tranås typ i Linköping, Mjölby, Norrköping och Jönköping. Hade tre spelningar per dag i tre dagar och spelade egenskrivna låtar. Det var lite speciell settning med två basar, men vi lyckades arra låtarna riktigt bra och spelningarna gick bättre och bättre så klart.
 
Hade sista spelningen igårkväll i Linköping, på Jazzcorner. Det gick så himla bra, och det var roligt att avsluta en sjukt nice turné på det sättet.
 
Mina kära ensemblemedlemmar är ju fantastiskt roliga. Det har varit så gött att hänga med dem för att det är så himla enkelt. Och vi har alla samma humor, så den biten har varit så himla go. Ae, shit vad jag tycker om de fina vännerna alltså. Har inte skrattat så här mycket på länge som jag gjort under de här dagarna.
 Nöjd som få.
 
 
 
 
Sköningar. Ja, på riktigt alltså. Wii.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: