sarakowalski

söndags-lista

Kategori: Mitt liv

 

Hur såg du ut för ett år sedan?

 
Ungefär sådär såg jag ut på vårbalen, för ganska exakt ett år sedan. Ingen större skillnad, vilket är en ganska tråkig insikt egentligen.
 

Vilket är ditt mest använda ord denna vecka?
Det är väl något av mina standardord, nice eller fett kanske. De tenderar att återkomma i varenda mening jag yttrar, börjar själv bli irriterad på det... 

Har du någon fobi?
Jag är lite livrädd för harskrankar. Spindlar är inte heller någon favorit. Broar och höjder är också lite av en fobi. Sedan vissa fåglar ibland när de kommer för nära och gör plötsliga röresler.

 

Vad är det godaste du har ätit hittills i veckan?
Jag måste nog säga Johannas vegetariska buffé i torsdags, med wraps osv. Den var himmelsk, och jag är väldigt avundsjuk på hennes fantasi när det kommer till mat. Alltid så gott, vällagat och fräscht!
Annars gjorde pappa en grönsakswok till middag, med kokosmjölk, sambal oelek och grön curry som inte var att leka med. Stark, men så stört god.

 

Vad är det finaste någon har sagt till dig idag?
Jag tror att det var när pappa sa till mig att min naturkunskaps rapport var riktigt bra skriven. Då blir man ju lite glad ändå. 

När kände du dig riktigt nöjd med dig själv senast?
Förut när jag skrev färdigt min rapport till naturkunskapen, flera dagar innan det skulle vara inlämnat!! Det har inte hänt på nästan hela gymnasietiden tror jag. Helt sjukt.

Vad tror du kommer bli roligast i helgen?
På lördag ska Jonna bjuda mig på födelsedagsmiddag, och det ska bli väldigt spännande. Hon vägrar att säga vad hon ska laga så jag är riktigt spänd alltså. Sedan ska vi se Eurovision song contest och hänga. Blir riktigt nice. 

Vilken är din pepplåt för tillfället?
Tror nog fasiken att det är Afro Blue med Andreas Gidlund. Riktigt nice version, och jag blir så jädrans glad så fort jag hör den. Annars ligger nog Retrograde av James Blake högt på listan, ingen peppmusik direkt men ändå fylls jag av ett välbehag när jag hör den låten så jag blir peppad på det sättet.

 

Vad har du sysselsatt dig med då du har haft dötid i veckan?
Jag har kollat på Twin Peaks. Det börjar balla ur lite, men annars är det mycket lugnare än vad jag trodde att det skulle vara. Men riktigt bra.

 

Har du gjort/kommer du göra något i veckan som du inte gjort förr?
Jag har varit i Tranås, där har jag faktiskt aldrig varit tidigare. En oerhörd upplevelse. Nää men det var faktiskt en mysig liten stad.

 

Vad oroar du dig för?
Det är väl standard med framtid osv. Just nu är jag också väldigt orolig för mina betyg, som verkar bli sämre och sämre och studenten kommer allt närmre. usch vilken misär. 

 

Vem är den kändaste personen du har sett på senaste tiden?
Förra gången jag var i Stockholm såg jag Björn Gustafsson i egen hög person. Hade en liten (hmm...) crush på honom i högstadiet. Så när jag såg honom vandra gatan fram med en grå hoodie och en klubba i munnen blev jag ju lite glad ändå. Lilla Björn.

 

Vad har varit mest förvirrande på senaste tiden?
Återigen så är det nog framtiden som förvirrar lite. Att tiden går så snabbt och att det är så lite av den kvar. Jag är också lite förvirrad över att alla andra är stressade över massa skolarbete som måste göras medan jag inte alls känner av det, utan softar och ser på serier hela tiden istället. Blir förvirrad av mig själv.

 

Hur ser dina senast tagna webcam-bilder ut?

 
Ungefär såhär... Jättroliga verkligen. Men vad har man inte photobooth till ändå.
 
Har veckan varit bra än så länge?
Ja och nu är den ju faktiskt slut. Har haft ångest över skolan, har skitit totalt i skolan, har hängt med Nellie, har hängt med Jonna, saknat personer, haft musikalfest och städat som en galning, har sökt sommen och kommit in (det var då ett jävla tjat), har färgat håret och hängt med underbara vänner hela långhelgen. Riktigt bra. Väldigt skönt med långhelg också, det gjorde ju veckan ännu mer nice.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: