sarakowalski

hemma

Kategori: Mitt liv

 
nu är jag hemma efter en sjukt bra helg i finaste Göteborg. vi har gått på stan och ätit god mat och bara tagit det lugnt. jag kände att det var precis det jag behövde. bara koppla bort allting för en helg. ae, så himla bra. 
softaste sällskapet också, med mamma och hennes skönaste vän. nice.
 
på fredagkvällen softade vi bara i Sandras mysiga lägenhet. åt tacos, hade djupa diskussioner och var vakna länge. 
 
på lördagen gick vi upp, åt världens frukost och löste melodikrysset. (pensionärvarning, men jag gillar ju sånt)
sedan spenderade vi dagen på stan med shopping och laxsmörgås. fyndade lite och jag upplevde en långvarig materiell lycka faktiskt. den håller fortfarande i sig. speciellt glad blev jag för en jacka jag fyndade på weekday med utsvängda ärmar. nice. sedan åt vi mat på en sjukt mysig grekisk restaurang innan vi åkte hem och såg andra chansen. åt ost och kex och drack vin. hann även här med djupa diskussioner, och inte fullt så djupa sådana. 
 
imorse vaknade jag klockan åtta av att mamma satte på vasaloppet på sjukt hög volym på tv:n. hon måste alltid se starten. någon mani hon har... vi åt frukost och gav oss sen ut på en riktigt lång promenad. vi var i Haga, och gick runt där på Linnégatan osv. solen värmde så himla skönt, så vi gick också till slottskogen och satte oss i solen på en uteservering (!!) och fikade. precis vid en frusen damm, och blev varm på ryggen av solen. så himla härligt. sedan mötte vi min bror och lina en snabbis innan vi tog tåget hem. 
 
så himla bra helg verkligen. har hunnit med massa. och skrattat så galet mycket. herregud. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
bra helg alltså.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: