sarakowalski

Fredagen den 14/6

Kategori: Mitt liv

 
Ja då sprang vi ut, och snart är det en vecka sen. Herregud.
 
Vi började dagen hos Oskar Persson, med champagnefrukost. Tog sedan spårvagnen till S:t Olai, sjöng såklart körlåtar hela vägen och fick många leenden från chauffören.
Hade avslutning. Grät när manskören sjöng bui-doi, det var så himla fint och alla grabbarna sjöng så sjukt bra.
Marscherade till De Geer och åt studentlunch. Det vegetariska var ingen hit (kall qourn), men det var ju en trevlig tanke ändå. Hade sedan möte med klassen och mentorerna, stipendier, kramar och betyg delades ut.
Sedan började det att regna så vi gick till klippet och köpte regnponchos till utspringet och flakturen.
 
Alla avgångsklasser samlades sedan i aulan och vinkade till sina närstående från fönstrena. Sjöng studentsången ett antal gånger också.
 
Sedan var det dags för utspring och vi var den första klassen att springa ut. Vi var lite i chocktillstånd allihopa så så mycket skrikande blev det inte. Studentsången sjöng vi i alla fall och sedan var det slut och vi fick gå åt sidan.
Solen kom precis fram när vi skulle springa ut och höll sig framme resten av dagen, det kan man kalla tur. Nice.
 
Efter alla utspring fick vi gå till våra släkt och vänner och jag hade många människor som väntade på mig vid min skylt. Blev så himla glad, samtidigt som jag var så förvirrad. Alla känslor i hela världen tror jag infann sig hos mig då. Helt galet.
 
Kristinaskolan var nästa stopp, därifrån skulle flaket gå. Flaket var så galet roligt, det går inte ens att beskriva det så det ska jag inte göra. Sjukt jävla roligt var det i alla fall.
Sedan kom mamma och hämtade mig och vi åkte till Jonnas och min gemensamma studentmottagning i Jonnas trädgård. Det var så himla trevligt, och blev glad över att alla som var där var där.
Fick lite fanfar och trumpetmusik och det värmde i hjärtat.
 
Klassen återsamlades hos mig sedan och vi hängde här ett tag. Drog till k7 sen, men var inte där så länge. Folk droppade av en och en. Alla var helt utmattade.
 
Ae, herregud vilket dag alltså...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
där är den enda bilden jag fick ifrån kvällen. Men ack så fin den är.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: