sarakowalski

vägar i livet

Kategori: Mitt liv

 
man står inför ett extremt stort val alltså. det här med framtid och grejer.
jag har alltid tänkt att det ska lösa sig, att jag ska veta precis vad som är rätt när jag väl ska ta steget och välja. nu är jag snart där.
och jag har inte den blekaste aning.
 
det varierar från dag till dag. ena dagen vet jag, och nästa dag har jag ingen aning. 
jag har fyra alternativ än så länge, och alla är väl egentligen möjliga på ett sätt. 
 
Alt 1. Folkhögskola. Det är väl det det lutar mest åt just nu, eller idag kanske man ska säga. då blir det jazzsång för hela slanten, och hänga med sköna människor hela tiden och bara spela massa musik. dock vet jag inte riktigt om livet passar mig, eller om utbildningen passar mig haha. 
 
Alt 2. Plugga juristprogrammet på Uppsala universitet. Alla söker dit, det är i princip omöjligt att komma in där. men det verkar sjukt intressant, och också massa sköna människor att hänga med.
 
Alt 3. Plugga historikerkandidatrogrammet på Uppsala. Fatta det bara, att bli historiker. så himla häftigt, och så sjukt intressant. det negativa är väl att utbudet på arbeten efteråt kanske inte är det största. I alternativ tre räknar jag också med att plugga litteraturvetenskap eller konstvetenskap. 
 
Alt 4. Åka till USA och jobba som au-pair i ett år. Det är dyrt, men jag tror att det skulle vara en himla bra erfarenhet. Plus att jag vill lära mig att prata engelska, riktigt bra. Dock vet jag inte om det är så himla roligt att vara borta i ett helt år. det är väldigt länge. Plus att det sammanlagt skulle kosta mig ungefär 14000. vilket är ganska mycket. men skulle samtidigt vara så sjukt fett ju. 
 
ajja, det är mina fyra alternativ i alla fall. sjukt att bara punkta upp dem sådär. fyra sätt att börja mitt liv på efter gymnasiet. alla känns lika rätt, det är det som är det värsta. 
 
jag har mycket tänkande kvar att göra. beslutstagande.
jag hatar att ta beslut, men det måste göras.
 
men det är lugnt.
det handlar ju bara om mitt liv.. heheh.
 
pusshej.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: