sarakowalski

tre saker som jag skulle vilja kunna.

Kategori: Mitt liv

det finns tre saker här i livet som jag skulle vilja kunna, men som jag absolut inte kan.
tänkte lista dem här.
som ett litet söndagsnöje.
 
1. Laga mat.
Jag skulle verkligen vilja vara den som kommer på inspirerande och färggranna maträtter. Den som kan inspirera andra och kunna vara sådär fixig med maten. Jag vill inte vara den som ska laga mat till sig själv och verkligen inte veta vad man ska laga så därför väljer falukorv och makaroner, vilket bara är äckligt. Kunna improvisera maträtter. ae gud. Så sjukt nice det skulle vara! Och så galet roligt.
 
2. Bädda.
En ganska obetydlig grej egentligen. Men varje gång jag ska bädda med nya lakan så känner jag en slags ångest inför uppgiften. Jag kan verkligen inte bädda. Hur jag än gör så blir det fel. Lakanet hamnar snett, täcket blir knöggligt i påslakanet och kuddarna blir helt konstiga. Jag fullkomligt älskar att sova i nytvättade lakan, det är det bästa jag vet, men dock inte då jag själv har bäddat för det är alltid något fel.
 
3. Koncentrera mig.
Jag skulle vilja var en sådan där effektiv person, som kan mjölka ur vettiga saker ur så lite tid som möjligt. Alltid kunna få mycket saker gjorda på lite tid, känna att man gör någonting nyttigt. Istället för att sitta och spela mobilspel, kolla sociala medier, eller stirra ut i tomma intet så vill jag kunna koncentrera mig ordentligt. Slippa lägga timmar på saker som annars skulle ta en kvart. Effektivitet och koncentration, gud vad trevligt det skulle vara att ha!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • JOHANNA säger:

    BLOGGARÅ FAN

    Svar: GÖR DET SJÄLV DÅÅ!!
    None None

    2012-09-21 | 08:55:16

Kommentera inlägget här: