sarakowalski

tre-saker-testet

Kategori: Mitt liv

 
det är som en söndagkväll.
 
Tre saker jag inte förstår mig på: politik, människor som i allmänhet inte bryr sig, dansbandsmusik.
 
Tre saker som finns på mitt skrivbord/bordet: en smutsig macbook, en tom skokartong, böcker från biblioteket.

Tre saker jag gör just nu: slötittar på en dålig film, tittar på gamla bilder och saknar min kamera, kollar på youtube-klipp på djur som skriker som människor.

Tre saker jag vill göra innan jag dör: åka till Japan, skriva en roman, bo i Berlin.
 
Tre saker jag kan: sova, skrika så högt att folk måste hålla för öronen, skratta.
 
Tre saker jag inte kan: hålla mig för skratt när jag verkligen inte får skratta, inte göra oviktiga saker när jag borde göra viktiga sådana, behärska mitt sjuka temperament.

Tre saker jag tycker att du ska lyssna på: Hans Zimmer, Gerald Clayton, Brad Mehldau.

Tre saker jag skulle vilja lära mig: sy, att hålla ordning i mitt rum, vara effektiv på söndagar.
 
Tre favoriträtter: enotekets hälleflundra, rotfrukter tillagade i ugnen (förutom potatis då), mammas lasagne. 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: