sarakowalski

fantastiskt

Kategori: Mitt liv

johanna och jag bestämde oss för att ta vara på lördagskvällen och tog en spontanbio. såg (självklart) harry potter i 3D.

vill egentligen kunna säga att den inte höll måttet riktigt, men det gjorde den ju såklart.. måste säga att den höll måttet och mycket mer därtill. herregud, den var otroligt bra.

bara rekonstrueringen av ledmotivet i slutet var underbar.

alan rickman... kan inte säga mer än att han är bäst. (även om helen bonham carter förtjänar en eloge hon med, bara för att man vill strypa henne så fort hon öppnar munnen. det menar jag som en bra grej)
men tillbaks till mr.rickman, fast det behövs nog inte egentligen. tror alla håller med om man säger att han är otroligt grym och häftig. otroligt bra helt enkelt, kan inte säga så mycket mer.

gillar att fotot framhävs mer i 3D också. kontrasterna blir snyggare. färgerna med.

äh, vafasiken. jag gillade allt med filmen. kan inte säga nåt annat. lite vemodigt att det är slut (men det är bara riktiga hp-nördar som får säga så så jag säger det inte). även om jag har gillat de flesta så har man ju vissa favoriter av filmerna förståss. måste säga att den här är en av dem.
i början var det väldigt mycket barnfilm, och den första är nog en av de sämsta också... ae det var riktigt bra helt enkelt. tror inte någon var besviken när de lämnade biosalongen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: