sarakowalski

fynden

Kategori: Mitt liv

dessa två fynd gjorde jag i en av stans skönaste secondhand butiker i onsdags.
en finfin mockajacka med kanske världens största axelvaddar.
dem ska jag dock operera bort.









världens mest fulfina innerfoder.
fick ingen bra helbild men det är en kavaj i mocka helt enkelt så att säga.

sedan köpte jag också en kokbok, som var handskriven.
pärmen gick nästan sönder när jag bläddrade i den så gammal är den.
jag älskar gamla böcker, jag menar vem gör inte det, men när det är handskrivet så blir det en helt annan grej på nåt sätt.


















när man sedan bläddrar igenom boken ännu mera och upptäcker årtalet 1913 insrkivet på ett recept då blir det ju bara ännu bättre om detta är möjligt.

dessa pinaler för 140 riksdaler och jag är nöjd som få.

imorn blir det nyår. nu är jag faktiskt pepp!
puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: