sarakowalski

en lista bara för att jag inte har tid

Kategori: Mitt liv

 
Hur har din dag varit?
Den har rullat på som vanligt. Svenska C, plugga religion, rep och sen kör. Har sedan suttit på biblioteket och pluggat ännu mer. Fryser sjukt mycket, tror jag har feber. Har väldigt ont i halsen och nyser hela tiden. Känns stabilt.
 
 
Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Då skulle jag ha hetat Hedvig. Men både min syster och min bror tyckte det var förskräckligt då. Min bror sa att han skulle kalla mig bebisen hela mitt liv om jag fick heta Hedvig. Så då fick det bli Sara.

 

Vilket är ditt största beroende?
Jag måste nog säga min mobil. Får en krypande känsla i kroppen när jag inte har kollat den under några minuter. Helt sjukt ju. Annars är jag ganska beroende av kaffe också. Utan kaffe är jag inte mig själv riktigt.

 

Vad gör du när ingen annan ser?
Jag pratar ganska mycket med mig själv har jag märkt på senaste tiden, lite skumt sådär. Annars brukar jag dansa i mitt vardagsrum till hög musik, när jag är riktigt glad.

 

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
jag tycker att det är väldigt roligt att åka bil. eftersom att jag bor i stan så gör jag inte det speciellt ofta. jag har i och för sig alltid tyckt om att åka bil. våra semestrar upp till norrland (ca 10 timmar) är helt underbara. då mår jag bra alltså.

 

Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
Antagligen en kompott av massa olika sjukdomar. Borderline säkerligen. En liten släng av autism. schizofreni också. sjukt nice kombination ändå. 

 

Vad beställer du på krogen?
Öl är ju min grej. 

 

Vilken är din största skräck?
Har ganska många faktiskt. Är extremt rädd för harskrankar. Har även väldigt svårt för spindlar och andra saker med långa ben. usch. Höjder är inte heller någon favorit. Har en liten rädsla för fåglar och duvor också, de är ju så oberäkneliga.

 

Hur gör man för att ragga på dig?
haha åh vad jag avskyr ordet ragga... Men humor är det absolut viktigaste. skön och avslappnad, sånt är bra. men jag tror inte att jag är människan som uppskattar när man "raggar" på mig, haha.

 

Vad har du funderat över på sistone?
Framtiden! Det är väl det enda som snurrar i mitt huvud faktiskt. Har svårt att tänka på någonting annat. Vad jag ska göra, varför jag aldrig kan bestämma mig osv. Många tankar, många alternativ. Det är förjävligt alltså.

 

När skäms du?
Jag skäms när jag tvingas göra saker jag inte riktigt är bekväm med inför andra. Jag skäms även om jag råkar säga opassande saker, och inte får någon respons. hehe.

 

Vem är den mest kända människa du talat med?
Oj. Hur definierar man mest känd? För mig är det nog Salem, det var nice. Inte så mycket djupa diskussioner där kanske. Men några få ord hann vi utbyta.

 

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Jag tror att jag svär väldigt mycket, vilket alltså är alldeles för ofta. så himla fult. sen tror jag att jag använder orden "fett" och "nice" väldigt flitigt.

 

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
Jag får höra ganska ofta om min möjlighet att prata, skrika och sjunga väldigt starkt. Det är ju en ganska dålig grej egentligen. Men jag har ju alltid en möjlighet att göra mig hörd, vilket kan vara bra.

 

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Att få tiden att räcka till. Den går alltid så snabbt, jag vet inte var den tar vägen och jag hinner aldrig det jag vill hinna. aldrig!

 

Vad gör du när du är ledsen?
Jag gråter tills jag inte orkar gråta mer.

 

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Svarta jeans.

 

Har du någon gång slagit någon?
Det har jag faktiskt. Jag var inte så snäll när jag gick på lågstadiet alltså... vi lämnar det där.

 

Vad ser du fram emot just nu?
Jag ska ha en spelning på fredag, sedan partaj. På söndagen ska jag sedan på Brad Mehldau vilket ska bli så sjukt nice. Sen är det påsklov, då ska jag till Gotland vilket jag också ser fram emot massa.

 

hejhej.

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: