sarakowalski

Någonting börjar

Kategori: Mitt liv

 
Ja precis, har ju börjat skolan och grejer ju. Folkhögskola, som jag sa att jag inte skulle gå och som jag sent kom på att jag skulle gå. Det var tur det, för jag tror att det här kommer att bli sjukt bra.
 
Har haft introduktionsvecka den här veckan, och fått lära känna lärarna lite. De är så galet bra, och sköna. Nice. Klasskamraterna verkar också vara ett otroligt skönt gäng. Blandade människor, och alla är så himla trevliga och roliga. Gått igenom kurser och sådant vi kommer att läsa, och kört fri improvisationsjazz typ. Gått på stadsvandring i Tranås, varit på utflykt och sådär. Imorgon ska vi ha en liten mini-konsert med duetter åt alla håll och kanter. Ska köra en duo med en saxofonist. Soft.
 
Pendlar just nu fram och tillbaka med Simon, den spjuvern. Börjar bli lite småtrött på vägen, men får tillgång till min lägenhet på måndag så det är inte långt kvar nu.
 
Snart kommer Joel hit och softar, får se vad vi hittar på. Kanske drar ett parti spansk skitgubbe. Har ju blivit lite av en standard på sena kvällar.
 
 
 
 
 
 
 
 
Har även tagit mig ett litet skåp och fått en real book. På skåpet står det fuck you, så självfallet var jag tvungen att ta det. Jag gillar statement. För att inte tala om vad glad jag kommer att bli varje morgon när jag ska öppna det. Och vad glad jag är över att jag har samma skåp som den människa som skrev fuck you över hela sitt skåp. Hen måste ju vara en legend. Jävligt skön.
 
hejdå.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: