sarakowalski

Lite Stockholm

Kategori: Mitt liv

 
Igår åkte jag till Sthlm och hade det riktigt gött. Mitt tåg blev 55 minuter försenat och det var ju träligt, menmen. Jag åkte hem till mamma och vi tog tunnelbanan in till stan, mötte syster och vi gick till Hermans trädgårdscafé.
Det var typ det bästa stället någonsin. Det var ett helt vegetarisk restaurang, med mycket veganska rätter. De hade buffé med hur mycket gott som helst. Jag trivdes. Låg med utsikt över vattnet också.
Åt så sjukt mycket mat, och efterätt. (rawfood-kaka med banan och choklad, och brownie med hallon. jag menar bah wow).

Efter maten tog vi oss ut till Djurgården och gick på Gröna Lund. Var så sjukt mycket folk (runt 12000 sa vakterna) och köerna var rejäla. Men det var riktigt roligt att åka lite karuseller ändå. yes. Åkte sjukaste Eclipse, slänggunga på 121 meter. Nice, men helt sjuk.
 
Vi tog båten hem igen runt elva när de stängde, och åkte sedan hem. Drack kaffe klockan tolv, det är aldrig för sent för det nej.
 
Tog tåget hem imorse och åkte hem och packade. Nu sitter jag i min lägenhet i Tranås, och sitter på en stol med köksbänken som bord. Har nämligen inga möbler här, får sova på en luftmadrass i en vecka. Gött ändå.
 
 
 
 
 
 
 
 
creepy.
 
Maten ser ju väldigt grisig ut. Men så jävla gott.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hahaha, inget stjärnupplägg på den huvudrätten...
    Men efterätten ser ju dessto godare ut!

    2013-08-26 | 19:57:40

Kommentera inlägget här: