sarakowalski

hej

Kategori: Mitt liv

 
På senaste tiden har allting växlat så himla mycket och jag har varit totalt förvirrad. Det har gått upp och ner.
 
Just nu sitter jag och lyssnar på Kurt Elling och kollar möbler. För ja, jag ska flytta hemifrån. Till en alldeles egen lägenhet. I Tranås. En ganska gullig liten stad på det hela taget.
 
Jag bestämde mig häromdagen. Jag har nog aldrig funderat så mycket på en och samma sak i hela mitt liv.
Men jag mindes hur dåligt jag mådde, när vi hade som mest att plugga i tvåan och hur sjukt lite jag var sugen på att uppleva det igen. Jag vill ju ha kul. Jag vill ju inte stressa mer på ett tag nu. Därför bestämde jag mig för Tranås. Folkhögskola, musik osv. Och det känns så himla bra. Jag är glad att jag tog det beslutet.
 
Jag ska sätta upp mål för mig själv, strunta i att trycka ner mig själv musikaliskt och bara försöka att utvecklas. Sjunga massa, och få koll. Bli säkrare, och bli bra. Som en grabb så smart uttryckte det, ska sätta upp delmål som gör att jag når det stora hela. Så blir det.
 
Just nu är jag så himla lättad över att ha tagit ett beslut.
Ja, det känns bra helt enkelt.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: