sarakowalski

och någonstans där

Kategori: Mitt liv

jag städar!
det måste vara ett så kallat julmirakel för detta har inte skett på ett bra tag.
så lång tid att jag inte ens kommer ihåg när det senaste inträffade.
inte ett bra tecken.

resväskor ligger över kläder som jag har slängt runt i någon morgonpanik.
lite böcker, tidningar och kuddar kan man också hitta på mitt golv i en härlig kompott.
eller, ja på mitt golv är det ju. synd bara att man inte kan se golvet.

så nu är det dags.
När jag uppfylls av "the christmas spirit", som någon amerikansk julfilm skulle säga, så
städar jag.
om bara det vore sant.
jag har ingen julkänsla alls.

men städar gör jag ändå. (kanske inte så flitigt som önskat)
men vadå då, man får väl ta ett litet steg i taget.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: